Організація контролю НУО за реалізацією програм протидії ВІЛ/СНІДУ

new

27 вересня 2018

Громадський моніторинг регіональних програм протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу дозволяє простежити динаміку кількості витрачених коштів із місцевих бюджетів та відповідність цього процесу плану перехідного періоду від донорського до бюджетного фінансування.

У Полтавській області запровадили практику регулярного моніторингу неурядовою організацією за реалізацією програм протидії ВІЛ/СНІДУ у регіонах України.

Аналітики встановили відповідність регіональних програм загальнодержавній, виокремили узагальнені напрямки за завданнями програми, розрахували динаміку запланованого фінансування регіональних програм; здійснили аналіз запланованого, затвердженого та фактичного фінансування за напрямками програм та визначили показники фінансової спроможності кожного регіону.

Першим кроком був аналіз наявності регіональних програм профілактики і боротьби з ВІЛ-інфекцією/СНІДом, та їх відповідність Загальнодержавній програмі.

У наступну чергу аналітики сформували узагальнені напрямки за завданнями програми. Об’єднання багатьох розрізнених завдань програм дозволило спростити процес дослідження виділення коштів на конкретні цілі: лікування, профілактика, тощо.

Подальша робота полягала у простежені динаміки фінансування регіональних програм за роками. Виокремили регіони, де поступово було збільшено фінансування, і ті, де воно зменшувалося. Цей аналіз проводився як за програмою в цілому, так і в розрізі кожного узагальненого напрямку.

Після цього порівняли кількість запланованих у програмі коштів, затверджених (виділених на СНІД-центр, наприклад) коштів і фактично витрачених коштів за кожним напрямом у програмі. Періодичність цього процесу включала зріз станом на початок року, за 6 та 9 місяців. У такий спосіб вдалося простежити динаміку процесу витрачання коштів, усі його етапи, зробити висновки та узагальнення за кожним регіоном.

У результаті дослідження визначили показники фінансової спроможності кожного регіону. Для цього затверджені і фактично витрачені кошти ділилися на кількість людей регіону. У випадку з коштами на профілактику, суми ділилися на усю кількість жителів регіону. У випадку із коштами на лікування – на кількість тих людей, що потребували лікування. Цей показник демонстрував ефективність кожного регіону у боротьбі із поширенням епідемії ВІЛ/СНІДу.

Експерти Школи бюджетної адвокації зазначають, що кожна НУО, яка працює у напрямі протидії ВІЛ/СНІДу, повинна внести у свою стратегію роботи обов’язковий моніторинг і оцінку обласних програм протидії ВІЛ/СНІДу. Це, насамперед, дозволить НУО бути завжди проінформованими та будувати адвокаційні кампанії на актуальній аналітиці

Організації, що реалізували кейс: ГО «Інститут аналітики і адвокації».

Результат: 4 аналітичні звіти щодо стану фінансування регіональних програм профілактики та боротьби з ВІЛ/СНІДом у динаміці з 2015 по 2017 роки.

Заповніть анкету

на надання консалтингових послуг Школи бюджетної адвокації

Дякую!

Ви підписалися на новини ШБА

Дякую!

Ми опрацюємо Ваше звернення найближчим часом

Заповніть дані

Реєстрація на